
Stacja Pogotowia Ratunkowego w Częstochowie jako dysponent zespołów ratownictwa medycznego jest instytucją upoważnioną do wydawania opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia medycznego imprez masowych na obszarze swojego działania
podstawa prawna: art. 25 ust. 1 pkt. 2 Ustawy z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62 poz. 504 z 2009r. z późn. zm.).
Wnioski o wydanie w/w opinii należy składać w sekretariacie Stacji w Częstochowie przy ul. Kilińskiego 10 - nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
Opinie wydawane są w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.
Opłatę za wystawienie opinii w wysokości należy wpłacić:
- gotówką w kasie Stacji, w godz. od 8.00 do 14.00 lub
- przelewem na konto ESBANK
Bank Spółdzielczy 59 8980 0009 2011 0093 5331 0001.
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku. Za dokonaną wpłatę Stacja wystawia fakturę VAT.
Dodatkowe informacje na temat wydawania opinii można uzyskać w Dziale Zdrowotnym Stacji
pod nr tel. (34) 37 85 233 wew. 328 lub 339.
Uzgodnienia zabezpieczenia imprezy nie będącej imprezą niemasową
Jako dysponent zespołów ratownictwa medycznego Stacja opiniuje również zabezpieczenia pod względem medycznym imprezy niebędące imprezami masowymi.
Art. 65 a ust. 3 ppkt 3d
"Organizator imprezy jest obowiązany (.) sporządzić plan określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprezy na terenie poszczególnych województw, obejmujący(.) rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwym dysponentem jednostki w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym"
Dokumenty, w plan zabezpieczenia, należy złożyć w sekretariacie Stacji przy ul. Kilińskiego 10, III piętro. Odbiór opinii osobisty lub za pośrednictwem poczty.